maanantaina, elokuuta 3

En ole tuntenut itseäni terveeksi. Maksani on mädäntynyt. Voiko auringonvalo mädättää sisäelimiä? Luultavasti voi. Minä olen maannut auringossa ja ollut sairas. Olin sairas ja makasin auringossa ja tulin vielä sairaammaksi. Vai söinkö minä sitä? Olinko minä syömässä ennen kuin nukahdin? Olinko minä syömässä sisäelimiä ennen kuin uni minut korjasi? Olinko minä puristamassa hopeahaarukkaa ja olinko minä muistamassa ennen kuin armeliaasti nukahdin?
   On olemassa ihmisiä, jotka eivät ole tässä maailmassa. He näyttävät kulkevan vierellämme, mutta he eivät ole täällä. Se on yksinkertaista. Eikö se ole yksinkertaista? Minkälainen ääni lumivyörystä kuuluu? Minkälainen ääni kuuluu kun ajattelee kuolemaa, minkälainen kaskaiden ääni se on? Vai onko se raapiva kello, säröytynyt